Produktene i denne nettbutikken produseres og sendes ut av Kai Hansen Trykkeri AS på vegne av Nordic Wild
Salgs- og leveringsbetingelser

1. Firma
Denne nettsiden (kai-hansen.no) er driftet av Kai Hansen Trykkeri AS, organisasjonsnummer NO 940 036 437 MVA. Informasjon og bilder på nettstedet er eid av selskapet eller deres partner, og kan ikke kopieres uten tillatelse.

2 Personopplysninger
For å behandle bestillinger eller meldinger sendt via vårt kontaktskjema lagrer vi dine oppgitte opplysninger. Du kan når som helst ta kontakt for å høre hvilke opplysninger vi har lagret på deg, eller be om å få denne informasjonen slettet. Vi gjør oppmerksom på at denne informasjonen kan være nødvendig for å behandle din bestilling eller henvendelse, og vi deler eller bruker ikke din informasjon utenfor denne hensikt.

2.1 Informasjonskapsler (cookies)
Vi bruker informasjonskapsler, også kjent som cookies, på kai-hansen.no. Dette er for at siden skal fungere optimalt, og gi en best mulig brukeropplevelse for våre kunder. Disse informasjonskapslene har vi delt i to: en del som er absolutt nødvendige for å bruke nettsiden, og en som er mindre viktig, men anbefalt for å vise nettsiden slik den er ment. Sistnevnte kategori er ikke påkrevd, og kan deaktiveres om ønskelig. Dette kan ha en effekt på innholdet du blir servert, men produktene og mulighet for kjøp vil selvfølgelig fremdeles være tilgjengelig.

3. Priser og betaling
Produktprisene vises som standard inkl. mva. for ikke-innloggede besøkende. Du kan endre dette ved å klikke på “Viser priser inkl. mva” i toppmenyen. Registrerte bedriftskunder vil få frem prisene eks. mva. I handlekurven vil du alltid kunne se den totale kjøpssummen, inkl. alle avgifter, og med moms- og fraktkostnader spesifisert.

3.1 Betaling
Du kan betale med kort. Betalingsmåten er levert av Nets sammen med partnere.

3.2 Kortbetaling
Kortbetaling akseptert av Visa, MasterCard og Maestro. Fakturering av kredittkortet ditt blir gjort direkte. Kortbetalingen håndteres av Nets.

3.3 VIPPS
Betaling med VIPPS blir gjort med mobilnummer og verifisering av mobilbank-ID. VIPPS-betalingen håndteres av Nets og VIPPS (DNB).

4. Produkters leveringsbeskrivelse
Forhåndsvisningen som kommer frem på nettsiden, og filen du kan laste ned for kontroll, er det samme som brukes i produksjonen. Med andre ord vil det bli slik du ser det, med unntak av noen mindre forskjeller som kan forekomme i en overgang fra print til skjerm, som f.eks. et lite avvik i farge e.l. Du er selv ansvarlig for å korrekturlese bestillingen.

4.1 Frakt
Vi sender kun til adresser i Norge, dersom ikke annet er avtalt. Fraktkostnader varierer med produkt og leveringssted, og vil komme frem i handlekurven / ved betaling.

4.2 Leveringsmetoder
Vi leverer varene hovedsakelig med Postnord, men dette kan variere for å forsikre tidsriktige leveranser til våre kunder.

4.3 Leveranser
Dersom ikke annet ligger til grunn i avtalen, vil leveransen skje direkte til den adressen du har oppgitt ved bestilling. Leveringstiden vil ofte være oppgitt i handlekurven eller avtalen, men kan variere noe, avhengig av arbeidsmengde, produkter og andre faktorer.

4.4 Skadede varer og klager
Når får dine varer, er det viktig å sjekke at varene ikke er skadet eller defekt. Skulle varen være skadet eller ødelagt, kan du kontakte oss så snart som mulig via e-post til post[a]kai-hansen.no å avtale videre instruksjoner.

4.5 Reklamasjon
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen to mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år. Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel seks etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren. Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig til e-post post[a]kai-hansen.no.

5. Tilbakebetaling og retur
I de aller fleste tilfeller er produktene vi lager spesialprodusert på bestilling, i hvilket tilfelle frafaller returretten. I noen få tilfeller kan det være aktuelt med retur. Hvis du tror du har krav på dette, og vil benytte deg av det, må Kai Hansen få beskjed om dette innen 14 dager etter at du har mottatt varene. Varen må også returneres i originalemballasje, og samme tilstand som det ble levert. Du har rett til å åpne pakken og kontrollere produktet, men det må ikke brukes utover det. Når du benytter angrerett / retur av varer, må du selv dekke kostnadene for returfrakt (varierer med størrelse/vekt. Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side vil vi dekke frakten. Angrerettskjema kan lastes ned herfra: LINK.

6. Avbestilling
Hvis du utøver din rett til å avbryte en bestilling, vil vi tilbakebetale hele beløpet av varene så snart som mulig, eller innen 30 dager fra den datoen vi har mottatt bestillingen. Du må betale returkostnadene i tilfeller hvor varene blir sendt tilbake. Man kan ikke avbryte en bestilling hvor produksjonen har startet. Ta kontakt på telefon 51 90 66 00 for å avbryte en bestilling.

8. Kontakt og support
Kontakt og support vil du finne på kai-hansen.no/kontakt.

10.1 Force majeure
Force majeure, slik som krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig infeksjon eller annen utstrekning partens kontroll og som hindrer partene å oppfylle sine forpliktelser og lindre en fest fra det. Slikt unntak gjelder under forutsetning av at operasjonen ikke kan utføres under disse betingelsene. Den andre parten skal straks varsles om omstendighetene, bruk av denne bestemmelsen.

10.2 Endring av kontrakt
Etter at kunden har gjort et kjøp har vi som selger ikke rett til å endre vilkårene for det aktuelle kjøpet med mindre annet er avtalt.

10.3 Klager
Har du klager, ris eller ros, kan du ta kontakt med oss her via kontaktsiden vår: kai-hansen.no/kontakt.

10.4 Tvister og lover
Norsk lov skal gjelde for alle kjøp gjort under disse vilkårene. Tvister om kjøp under disse vilkår skal utelukkende behandles av en Norsk domstol.

11.1 Rettigheter på opplastet bildemateriale
Ved bestilling av produkter med påtrykket design, via vårt designverktøy eller utenom, bekreftes det at du som bestiller har alle rettigheter til å bruke det opplastede materialet til trykk, dvs. logoer og bilder.

11.2 Kvalitet på opplastet bildemateriale
Ved bruk av en lavoppløst logo vil vår grafiske avdeling i de fleste tilfeller ta kontakt med deg før trykket blir produsert. I enkelte tilfeller kan det være vanskelig å fange opp dette, og det er bestiller sitt eget ansvar at filene er gode nok, og Kai Hansen Trykkeri AS er ikke ansvarlige dersom en ordre produseres med en eller flere lavoppløst(e) fil(er).

11.3 Eierskap av sluttdesign
Ved benyttelse av Kai Hansen sitt designverktøy beholder du eventuelt eierskap til dine opplastede elementer, som logoer og bilder, men gir Kai Hansen Trykkeri AS og underselskaper rett til bruk av disse både i produksjon av bestilte produkter og andre bruksområder som promotering av vår(e) merkevare(er).

Hovedmeny